tirsdag 2. april 2013

Vårsesongen igang!

Så var påskeferien over og jeg er tilbake ved (den påskegule) pulten min. Alt rotet er skjøvet lengst inn i hjørnet, så da er det ryddig etter min mening. Er i full sving med meitemarken igjen, og som dere ser under blir det luftige svev for en liten krok ;) Jeg kjenner at vårsola gjør sitt med både humør og inspirasjon og det er virkelig moro!

Fant også igjen en gammel traktor jeg tegnet for noen år siden. Et monotypi. Liker godt den enkle teknikken. Det gjelder å få trykksverten som man ruller ut på ei plate, til å bli akkurat passe klebrig. Da får du den lodne men samtidig presise streken. Det er bare å legge et ark oppå plata og tegne som vanlig. Når du drar av arket etterpå, kommer motivet speilvendt frem på baksiden. Enkel og morsom teknikk!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar