mandag 14. november 2011

Barneservise

Nå har jeg laget barneservise med elementer fra plakaten jeg la ut tidligere. Jeg er ikke helt fornøyd med fargene etter brenning. Det ble veldig stort avvik fra orginalillustrasjonen, men jeg jobber for å finne en løsning i samarbeid med leverandøren av dekalene. Vanskelig med farger og brenning. Tidligere har jeg kun brukt svart/hvit dekaler og det har fungert suverent. Uansett var det moro å prøve, og dette er garantert noe jeg kommer til å jobbe mye med fremover. Servisene kan kjøpes i verkstedutsalget vårt på Bjørkelangen stasjon eller i min eplabutikk! Vi skal snart ha julemarked her på Bjørkelangen samt at vi skal være med på designernes eget julemarked på Doga i Oslo. Håper vi sees ;)



8 kommentarer:

  1. Tusen takk Line Katrin. Blir så glad for hyggelige kommentarer. Har du prøvd deg på dekaler enda? Det er ganske så magisk! Gleder meg til å se ;)

    SvarSlett
  2. Shait, detta var gilde saker, Larmo!
    Her sitter jeg og syr kaffikanner i filt, og så smekker du opp med porselen! Jeg synes fargene ser fine ut, jeg, men skjønner du vil ha de kraftigere hvis illustrasjonene var litt mer knall i fargen.
    Gleder meg til julemarked med deg på søndag!

    Wåh!

    SvarSlett
  3. Kjempefine illustrasjoner!! Jeg har endel erfaring med silketrykk og spesielt rødfargen kan være lunefull. Om rødfargen får for høy temperatur blir den gammelrosa. Eller om ovnen går for sakte oppover til 805 grader blir den også rosa, fordi fargen brenner bort... håper du etterhvert blir fornøyd :)

    SvarSlett
  4. Dette såg gøyalt ut!
    Og så fine dei vart:)
    Korleis gjer du det?
    Kanskje ein to do?
    Dette kunne eg ha tenkt meg å lært meg i alle fall:)

    Synest fargane vart flotte eg:)
    Fine tankar frå Anna

    SvarSlett
  5. Oj, så spennende! Hvor får man lagd slike dekaler? syns uannsett fargene ble kjempefine jeg:-)

    SvarSlett
  6. Tusen takk for hyggelige kommentarer. Jeg scanner inn illustrasjonene mine eller tegner de digitalt. Sender de til Waldemar Ellefsen i Oslo (WE.no), som printer ut dekaler. Deretter brenner jeg de i keramikkovn på 800 grader. Prøv-prøv! Det er magisk!

    SvarSlett